FASHION WEEK| Frontrow, Selfies en Wijntjes

Gisteren was het dan eindelijk zo ver: Fashion Week was (voor mij) weer begonnen! Door omstandigheden ben ik donderdag en vrijdag niet gegaan, dit was wel de planning. Maar dat mocht de pret niet drukken. De show van Edwin Oudshoorn op donderdag heb ik uiteindelijk via de livestream gekeken, wát een prachtige show!

Gisteren waren Marije de Haan, Schueller de waal, Spijkers&Spijkers en Tony Cohen aan de beurt. De ochtend begon met flink wat stress door het pak sneeuw dat er lag en de treinen die niet reden. Tot overmaat van ramp kwam er ook nog eens een enorm gat in de enige panty die ik had. Gelukkig is voor ieder probleem een oplossing en heeft de vader van Judith ons super lief naar Amsterdam gebracht. Sokken over het gat werkten ook prima.DSCF1164Eenmaal aangekomen voelde het echt als thuiskomen. Eindelijk, na een halfjaar was het weer Fashion Week. Toen we de kaartjes gingen ophalen konden we onze ogen niet geloven. We zaten bij beide shows (Marije de Haan en Schueller de Waal) frontrow! Waaaahh!

De show van Marije de Haan bestond uit mannenkleding. Er liep één vrouw mee. De kleding bestond voornamelijk uit zwarte, grijze en blauwe tinten. Er waren veel cardigans, wat ik heel leuk vind voor mannen.

DSCF1217

Na een leuke show, en vervolgens een lekkere lunch gingen we weer terug voor de volgende shows. Er stond een stand van ESSIE, en aangezien ik nog niks op mijn nagels had wilde ik mijn nagels wel laten doen. Ik weet nog steeds niet wat ze precies hebben gedaan, (volgens mij een soort gellak) maar het is echt prachtig! Ik heb nog nooit zulke mooie nagels gehad! En het blijft echt geweldig zitten. Ik ben fan. Morgen ga ik nog maar even precies vragen wat ze nou hebben gedaan.

DSCF1221

De tweede show van Schueller en Waal zaten we weer front row. Dit keer op een wel heel speciale plek, de modellen kwamen 10 centimeter van ons de catwalk oplopen. We werden zelfs gevraagd om onze benen in te houden, zo dichtbij zaten we. Omdat we aan het begin van de catwalk zaten, heb ik op alle foto’s veel tegenlicht. Dat was het enige minpuntje. Het was ontzettend gaaf om zo dichtbij te zitten. De catwalk was verdeeld in twee delen. Er liepen dus twee verschillende modellen synchroon beide catwalks op. De kleding was erg mooi. De modellen die meeliepen waren heel verscheidend. Er liep zelfs een vrouw mee die (denk ik) wel 65+ was.

We hadden nog een uur tot de volgende show, dus we hebben ons lekker vermaakt in de lounge (die trouwens prachtig aangekleed was). Van selfies en een babbeltje maken met Fred van Leer, tot lekker wijntjes drinken. Dat laatste is nog een leuk verhaal. We gingen alvast onze kaartjes voor Spijkers&Spijkers halen. Ze zaten in een gepersonaliseerde envelop. Toen ik de envelop openmaakte zag ik iets wat ik nooit had durven dromen: FRONTROW BIJ SPIJKERS EN SPIJKERS!! Wow! Bij één van de bekendste ontwerpduo’s van Nederland front row. Ook zaten er nog 8 consumptiemuntjes in de envelop. Hallo gratis Champagne.

Het werd voller en voller in de lounge. Er waren zoveel mensen gekomen voor Spijkers&Spijkers. Uiteindelijk gingen we de zaal in. We hadden super goede plaatsen. Ik zat naast Amanda van Effrink van Fashion Chick, die volop media-aandacht kreeg vanwege haar aparte outfit. Wat een gekte. En wat vet om zo’n goede plek te hebben.

DSCF1270

 

De show zelf was heel mooi. Ik ga er nog een apart artikel over schrijven, dus ik verklap nog niet teveel.

DSCF1335

 

Bij Tony Cohen aangekomen stonden de goodiebags al klaar. Helaas geen front row tickets, maar dat mocht de pret niet drukken. Al moet ik zeggen dat het wel weer even wennen was om niet front row te zitten hahaha. De inhoud van de goodiebag krijgen jullie te zien in een review.

DSCF1372Omdat we niet meer front row zaten zijn de foto’s ook niet zo goed gelukt. Fotograferen met een modeshow is echt lastig… De show was wel heel vet. Ik had vorig jaar ook al een show van Tony Cohen gezien. Net zoals toen liep Kim Feenstra weer mee. De collectie was heel mooi. De lijn was voor zowel mannen als vrouwen. Het thema was transparantie, en oprechtheid en openheid waren dan ook de kernwoorden. Anders dan in andere collecties zag je nu veel rood. Kim droeg een prachtige rode jurk die haar erg mooi stond.

Dag 1 was erg geslaagd en morgen mogen we weer! Ik kijk er nu al naar uit (:

 

 

 

 

 

2 comments

Geef een reactie

