FASHION WEEK | Lingerie, Hartjespizza en een Eftelingshow

Een nieuwe dag Fashion Week brak aan. Na de ontzettend leuke dag zaterdag, had ik er nog meer zin in. ’s Morgens werd er nog een tentamen gemaakt, daarna gingen we naar Amsterdam. Na onze geimproviseerde lunch in de trein (we kochten een bakje smeerkaas, stokbrood en sla en werkelijk alles lag onder, oeps) arriveerden we in Amsterdam. Daar gingen we nog even lekker winkelen. We hadden de tijd niet in de gaten en we kwamen bijna te laat voor de eerste show. Twee dorpsmeisjes, trams en haast is geen gelukkige combinatie…

DSCF1404

De show van Shabbies vond ik heel leuk. Ik heb zelf Shabbies en ik vind ze super mooi en fijn. Dit was voor mijn gevoel de eerste toegankelijke show voor mij. Alles was ontzettend draagbaar en omdat ik zelf ook Shabbies heb weet ik dat ik het zo zou kunnen kopen. De tassen en portemonnees waren prachtig. Ik heb ontzettend veel mooie laarzen gezien. Vooral de ‘standaard’ Shabbies (enkellaarsjes en gewone laarzen) vond ik het mooiste. Ik vond het een mooie variërende collectie met veel items die zo op mijn wishlist komen. Shabbies bestaat 10 jaar, vandaar The Silver Anniversary.  De show werd daarom afgesloten met zilveren glitters die van de handen van de modellen vielen, een heel leuk effect.

S0411781Daarna kwam misschien wel de mooiste show van allemaal. De show deed me heel erg denken aan de efteling. De zaal zag er al prachtig uit toen we binnenkwamen. Dit was verre van de mooiste modeshow die ik ooit heb gezien! Wauw wat was dit prachtig. Ik heb niet veel goede foto’s kunnen maken, we zaten nogal achteraan. Aan de ene kant was dat niet zo erg, nu kon ik volop genieten van de show in plaats van bezig zijn met de foto’s. De jurken waren prachtig. Toen we binnenkwamen hingen er snoeren met peerlampjes aan het plafond. Er zat een groot orkest bij het begin van de catwalk. Toen werd er een filmpje gestart met modellen in een theater. De collectie heette ‘stages’ en is geinspireerd op (verlaten) theaterzalen.

Hierboven een foto van wat ik de mooiste jurk vond. De muziek van het orkest werd afgewisseld met moderne muziek. Aisha van Hollands Next Top Model liep ook mee in de show. Het orkest en de mooie lampjes gaf echt iets extra aan de show. Ik heb genoten.

DSCF1692

Daarna wilden we lekker iets gaan eten. We hebben bijna een uur naar iets gezocht, maar in de buurt zat nergens iets ‘fatsoenlijks’. Uiteindelijk kwamen we bij een pizzaria uit. Omdat we het koud hadden en moe waren besloten we de zoektocht op te geven en hier te gaan eten. Het was echt super lekker! De pizzabakkers hadden speciaal voor ons pizza’s in hartjesvorm gebakken hahaha! En ze waren zooooo lekker. Alles bij elkaar waren we maar €8 kwijt. Het restaurant zit tegenover de tramhalte Van Limburg Stirumstraat. Echt een aanrader als je bij Fashion Week bent en niks kan vinden.

S0641864

Na ons heerlijke avondmaal was het tijd voor de volgende show. De show van Pretty wild lingerie. Hier keek ik heel erg naar uit, een lingerieshow! Super leuk om hierbij te mogen zijn. De show zelf was met één woord impressive. Sommige setjes waren echt shocking. Ik vond de lingerie wel echt heel mooi. Ook was het leuk om er gewoon een keertje bij te zijn en het mee te maken. Een lingerieshow is toch wel iets heel anders dan een gewone modeshow. De collectie was vrij afwisselend. Van hele bedekte setjes tot hele (hoe zeg ik dit?) niet bedekte setjes.

S0921933

Het werd voller en voller in de lounge, want er ging een grote show beginnen, namelijk die van Claes Iversen. We waren aan het wachten tot de show zou beginnen, terwijl er wel 6 cameraploegen om ons heen stonden. De catwalk bestond uit allemaal mooie perzische tapijten. De collectie bestond uit veel witte kledingstukken.  De show werd hoe langer hoe kleurrijker, er kwamen broekpakken in allerlei kleuren. Aan het einde van de show kwamen de jurken, met als afsluiter de trouwjurk.

Ik heb het super leuk gehad op Fashion Week en ik kijk nu al weer uit naar Fashion Week in de zomer! Tot snel!

2 comments

Geef een reactie

