FESTIVALS | De leukste festivals #deel1

Nadat ik de Pinkpop-persconferentie heb gekeken heb ik de festivalkriebels helemaal te pakken. Ik ben nu al aan het kijken welke festivals dit jaar de beste line-up hebben. Ondanks dat die van sommige festivals nog bekend of aangevuld moet worden heb ik hier toch alvast een overzicht.

Pinkpop

We beginnen met Pinkpop. Daar zijn op de persconferentie een heleboel namen bekend gemaakt. Omdat het er teveel zijn, heb ik een overzichtje van alle namen in de foto hieronder. Pinkpop vindt plaats op vrijdag 12, zaterdag 13 en zondag 14 juni in Landgraaf, Limburg. Een weekendkaart (alle 3 de dagen+camping) kost €180, de dagkaarten kosten dit jaar €95 per stuk. Mijn favorieten dit jaar zijn Avicii, The Script, Kensington, Sam Smith, One Republic, George Ezra, Dotan, The Wombats en Selah Sue. De voorverkoop start op 28 februari.

Rock Werchter

Natuurlijk vindt dit jaar ook weer het festival der festivals plaats (want dit festival heeft toch wel echt één van de beste line-ups) : Rock Werchter. Zoals ieder jaar komt het Belgische festival met een veelbelovende line-up. Een aantal namen op een rijtje: alt-J, Ben Howard, Muse, Foo Fighters, The Script, Dotan, Florence+the machine, Hozier, Pharrell Williams en de genius Sam Smith. Het festival vindt plaats op donderdag 25 juni tot en met zondag 28 juni in Werchter (België). Dagtickets kosten €95 en een ticket voor alle dagen kost €226. Camping tickets kosten €20 of €27.

Best Kept Secret

Best Kept Secret vindt plaats op vrijdag 19, zaterdag 20 en zondag 21 juni in Hilvarenbeek. Vorig jaar wilde ik ontzettend graag naar dit festival toe, omdat The Black Keys daar speelden. Ik moet zeggen dat de line-up me dit jaar ook niet teleurstelt. Zo staan onder andere Of monsters and men, Alt-j en Royal blood op het programma. Dag tickets kosten  €69 en weekendtickets €125 ( camping +€22,50).

Lowlands

Lowlands staat hoog op mijn festival-lijstje. De line-up van dit jaar vind ik echt super goed. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem vorig jaar echt 3 keer niks vond. Enkele grote namen zijn: Bastille, Ben Howard, Passenger, Major Lazer, Mighty Oaks en Kodaline. Lowlands vindt plaats op vrijdag 21 augustus, zaterdag 22 augustus en zondag 23 augustus in Biddinghuizen (Walibi terrein). Je kan voor Lowlands alleen weekendtickets kopen, inclusief camping, voor €195.

Untitled

Paaspop

Paaspop is een festival heel dicht bij mij in de buurt. Het staat bekend om de gezellige sfeer. De line-up is ook zeker niet verkeerd. Met onder andere The Kooks, Anouk, Selah Sue, Dotan, Douwe Bob, Jett Rebel, Kensington en Rudimental is dit een festival om zeker niet te missen. Het festival vindt plaats op vrijdag 3 april, zaterdag 4 april en zondag 5 april in Schijndel. Dagtickets voor zaterdag en zondag kosten €69, een ticket voor vrijdag kost €39. Een ticket voor 3 dagen kost €99.

Indian Summer Festival

Het Indian Summer Festival kende ik nog niet, tot ik ging zoeken op bepaalde acts. Het festival bestaat dit jaar al 15 jaar. Hier treden onder andere Kensington, Anouk, Jett Rebel, Dotan, Milky Chance, Racoon en The Partysquad op. Het festival vindt plaats in Langedijk op vrijdag 6 juni en zaterdag 7 juni. De kaarten zijn niet zo prijzig, voor €37,50 heb je al een dagticket voor de vrijdag en voor €42,50 kun je (ook) zaterdag het festival bezoeken. Als je beide dagen wil gaan kost dit je zonder camping €55 en met camping €75.

.

Dauwpop

Dauwpop is een 1-daags festival in Hellendoorn.Dit jaar staan op het programma: Anouk, Kensington, Typhoon, Dotan, Feestdj Ruud en dEUS. Kaartjes kosten €47,50. Het festival vindt plaats op 14 mei.

Nirwana Tuinfeest

Nirwana Tuinfeest is een kleinschalig festival in Lierop, in Noord-Brabant. De line-up is niet heel geweldig, maar voor een dagticket van 30 kun je toch een aantal leuke artiesten zien.  De line-up: Typhoon, Taymir, Di-rect en Blaudzun. Het vindt plaats op vrijdag 21, zaterdag 22 en zondag 23 augustus.

Er komt nog een vervolg op deze festival-guide met nog veel meer leuke festivals. Ook als er nog meer van de line-ups bekend wordt gemaakt, schrijf ik een update!

Geef een reactie

