MUZIEK | Satellite Stories Concert

Het is alweer een tijdje geleden dat ik dit concert bezocht, maar ik heb het zo druk gehad dat ik gewoon simpel weg geen tijd had om er eerder over te schrijven. Ik wilde jullie toch graag kennis laten maken met deze ontzettend leuke band, dus lees snel verder!

DSCF21909

Op 6 maart trad Satellite Stories op in 013 in Tilburg. Voor wie Satellite Stories nog niet kent zal ik even een kleine beschrijving geven. De band bestaat uit vier jongens uit het hoogste puntje van Finland. Ze spelen catchy indiepop tunes waar ik zelf helemaal vrolijk van word. Ze zijn een beetje te vergelijken met bijvoorbeeld The Wombats, Two Door Cinema en Vampire Weekend. Wat ik allemaal ook hele gave bands vind. Op de dag van het concert werd hun nieuwe album ‘Vagabonds’ gereleased. Dat betekende dus de ochtend van te voren nog even alle leuke muziekjes luisteren.

Ik vind het nieuwe album super goed. Er staan een heleboel liedjes op die gewoon lekker klinken en waar je een goed humeur van krijgt. Vooral ‘The Trap’ en ‘Heroine’ zijn mijn favorites, maar ook de liedjes Vagabonds, Heroine en Heartbeat vind ik erg leuk. Het album is geproduceerd door de producent van albums van onder andere Artic Monkeys, Temper Trap en Editors. Het album staat bij mij vrijwel 24/7 op repeat (:

Enfin, nu over het concert. Ze trapten af met de openingstrack van hun nieuwe gelijknamige album ‘Vagabonds’. Daarna volgden nog meer nieuwe liedjes van hun nieuwe album en wat nummers van eerdere albums. Ik vond ze zeker niet tegenvallen live en ik heb er ontzettend van genoten. Met hun tour komen ze helaas niet meer naar Nederland, maar ik zou hun album zeker even checken!

Geef een reactie

