Australia Photo Diary: eerste dagen

Ik ben inmiddels al een tijdje terug uit Australië. Tijd voor een post met foto’s en ervaringen van dit avontuur!

Mijn avontuur begon op Schiphol, daar vloog ik om 13:10 naar Hong Kong met Cathay Pacific. Ik kwam om 6:20 aan in Hong Kong (0:20 Nederlandse tijd) wat door het tijdverschil best wel zwaar was. Toch heb ik het allemaal overleefd en zat ik 6 uur later alweer in het vliegtuig naar Brisbane.

Op deze foto waren we net opgestegen uit Hong Kong. Het was echt prachtig. De vier uur daarna heb tal van kleine eilandjes en de meest blauwe zeeën gezien. DSCF2594DSCF2627DSCF2632

Die middag pakten we de jeep en gingen we cruisen door de jungle. We kwamen bij dit super leuke motorcafé en daar hebben we heerlijke smoothies gedronken zoals je ziet op de foto hieronder.Het café was echt super leuk ingericht. DSCF2652 DSCF2662Ik had mijn camera met de echte jungle tocht in de auto gelaten, dus ik heb alleen deze foto met mijn telefoon. De bomen zijn echt enorm groot. Ook hebben ze allemaal vertakkingen en soort van lianen. Heel grappig en mooi om te zien. Van te voren was ik super bang dat we enge beesten zouden tegenkomen, maar we zijn alleen een bush turkey tegen gekomen (wat eigenlijk gewoon een kalkoen is die in het bos leeft). DSCF2680

Deze foto is niet meer gemaakt in de jungle, maar bij een winkelcentrum. Ik ging die dag lekker shoppen in een groot en bekend winkelcentrum nabij Brisbane, namelijk Chermside. Ik heb een aantal leuke dingetjes gekocht die je vast nog terug zal zien. Ik heb niet echt foto’s gemaakt tijdens het winkelen. Alleen de onderstaande twee. Ik vond het wel leuk om te laten zien wat voor ander (tropisch) fruit ze verkopen in de supermarkt. 

DSCF2661

Het uitzicht vanaf de weg waar je naar opa rijdt.

Zo werd ik elke ochtend wakker. Denk het geluid van fluitende papegaaien en andere dieren er even bij. 

De dag erna moest ik alweer verschrikkelijk vroeg op (4 uur) omdat we gingen vliegen. Waar naartoe zie je in de volgende post!

 

 

Geef een reactie

